Agafant el Transpirinenc, el Tren Groc, caminant fins a Puigcerdà i un taxi fins a Ribes.

Agost 10, 2009 at 3:48 pm Deixa un comentari

La tormenta s'apropa...

La tormenta s'apropa..

El mes passat vaig anar a visitar les obres de Puigcerdà i Latour de Carol del ferrocarril. Per la part francesa, un dia quedava només perquè s’obrís, per el cantó espanyol es tindrà que esperar a finals d’agost perquè tinguem la via més remodelada, però sense millorar de moment els temps de viatge, presumiblement.

Passant per el costat espanyol, la decepció de la  brutícia acumulada a les andanes, sembla més una línia tancada completament (per les vies franceses sí), que no pas que l’estiguin remodelant. Però una ALCO carrega vagons tremujes, i amb el seu simpàtic silbat ens diu provisionalment adéu. Nosaltres anem a Bourg-Madame, ens estem una agradable estona al poble, i anem caminant tranquil·lament fins arribar a la antigua estació del Tren Groc.

Poca gent hi ha avui al Tren Groc, i això que fa un dia esplèndid provisionalment. Agafem els bitllets i pugem a la Banyera (per última vegada?) i passem a bona marxa, amb un esplèndid traqueteig i arribem quasibé sense donar-nos compte a Latour de Carol. Contemplem una bona doble tracció de BB69400 encara treballant, donant els últims retocs a la línia, s’està treballant per deixar les andanes ben modernes, tindríem que prendre’n exemple, la veritat.

Decidim anar caminant fins a Puigcerdà, i quan arribem a Puigcerdà al cap d’una hora ens cau la tromba d’aigua del segle (94 litres en 2 hores!), i ens estem a la Plaça Major. Decidim agafar un agradable Taxi fins a Ribes de Fresser, on ens aguarden 2 SportWagen amb la DM6, potser a fer un servei d’emergències, fotografiem i tornem. En definitiva, un dia agradable.

Entry filed under: Experiències..

El ferrocarril a Europa (1).

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed

Calendari

Agost 2009
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.